W Porcie Gdańsk doszło do niebezpiecznego wypadku - pojazd ciężarowy częściowo spadł z nabrzeża do wody. Nikomu nic się nie stało.
Zostały jeszcze wolne miejsca w ramach cyklu szkoleń operatorskich Invest in Pomerania Academy. Udział w przedsięwzięciu realizowanym przez Centrum Nowych Kompetencji (CNK) w partnerstwie z Agencją Rozwoju Pomorza (ARP) można wziąć do końca listopada br.
W zeszłym tygodniu hiszpański port w Walencji stał się pierwszym portem na świecie, który rozpoczął eksploatację ciągnika 4×4 zasilanego zielonym wodorem do transportu kontenerów na terenie swojego terminala.
Transport zbóż stał się nieoczekiwanie jednym z najważniejszych tematów sezonu, co jest oczywiście spowodowane konfliktem w Ukrainie. Uwaga mediów skupiła się m.in. na problemach technicznych, ale nieco światła powinno paść na wynalazek Zrembu Chojnice, który może wiele z nich rozwiązać.
Centrum Nowych Kompetencji konsekwentnie realizuje swoją strategię aktywnego wdrażania prototypowych technologii i bezprecedensowych rozwiązań. Przedstawiciele polskiego sektora offshore wind oraz lokalnego samorządu zebrali się w Gdyni na premierowym pokazie symulatora statku typu CTV – Crew Transfer Vessel.
Rośnie zapotrzebowanie w branży portowej, w tym w sektorze offshore. Dotyczy to również przedsięwzięć, które dopiero się otwierają, jak choćby obsługa morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Dlatego od lutego startuje program szkoleń, wspierających przedsiębiorstwa z branży portowej działającej na terenie województwa pomorskiego.
Otwierają się drzwi do nowych możliwości.
OT Port Gdynia Sp. z o.o. zakończył kolejny etap projektu pn. „Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia Sp. z o.o.”, który realizuje przy wsparciu Unii Europejskiej. W ostatnich dniach na terminal został dostarczony nowy reach stacker oraz 10 sztuk tabletów ciągnikowych.
Konstrukcja hydrotechniczna łoża pod rampę oraz konstrukcja stalowa rampy przeładunkowej to kolejne elementy składowe, które pojawiły się w ostatnim czasie na przebudowywanym nabrzeżu na terminalu promowym w Świnoujściu. Docelowo terminal zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego, czyli przewozu ładunków z wykorzystaniem różnych środków transportu.
Sankt Petersburg (Big Port St. Petersburg) to czołowy rosyjski port a także największy port kontenerowy na obszarze Bałtyku. Jego usytuowanie geograficzne powoduje, iż jest to swego rodzaju brama do całej Rosji, ponieważ to właśnie przez niego odbywa się główna wymiana handlowa z Europą oraz krajami obu Ameryk. Sankt Petersburg nazywany jest też często morską stolicą Rosji, stąd też swoją siedzibę ma tutaj wiele krajowych i zagranicznych firm z branży morskiej.
Tak powstaje baza serwisowa Baltic Power [wideo]
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Szkoła Morska w Gdyni wykształci monterów turbin wiatrowych
Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę
Testy atomowego okrętu podwodnego pod brytyjską banderą. HMS Anson wdrażany do służby